طی یک هفته رخ داد

10کشته و 72 مجروح بر اثر سوانح جاده‌ای هرمزگان 



طی یک هفته گذشته 101 فقره تصادف در جاده‌های هرمزگان رخ داد. در این رابطه 10 نفر در 8 فقره تصادف جان خود را از دست دادند و 72 نفر در 44 فقره تصادف  مجروح  شدند ، همچنین 40 فقره تصادف  منجر به خسارت مالی  شده است.

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ اسماعیل تنها جانشین قرارگاه پلیس‌راه هرمزگان در این مورد گفت: از 18 تا 25 بهمن‌ماه جاری ،  بیشترین تصادفات فوتی در شرق استان بوده است. وی  بیشترین علت حادثه را  عدم توجه به جلو با 51 درصد، عدم رعایت حق تقدم 14 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 6 درصد خواند . سرهنگ تنها  بابیان اینکه بیشترین ساعات سوانح جاده‌ای در این مدت را  12 تا 16  با  34 درصد،16 تا 8 صبح  31 درصد و 8 صبح تا 12 ظهر 15 درصد بوده است اظهار داشت:51درصد  وسیله نقلیه  مقصر در تصادفات در این‌یک هفته ، سواری ، 32 درصد متعلق به موتورسیکلت ، 8 درصد کامیون،6 درصد وانت و 3 درصد اتوبوس و... بوده است. وی تصادفات بالای 30 کیلومتر را  49 درصد و کمتر از 30 کیلومتر 51 درصد اعلام کرد. به گفته سرهنگ تنها ، 77 درصد تصادفات در روز رخ‌داده است. وی تصریح کرد که 45 درصد  تصادفات درراه‌های فرعی  ، 54 درصد راه‌های اصلی و یک درصد راه‌های روستایی بوده است. وی گفت: در این مدت بیشترین تصادفات  را واژگونی با 35 درصد،وسیله با موتورسیکلت 28 درصد  و خروج از جاده  17 درصد به ثبت رسیده است.

 

 

 

دو کشته در سانحه تصادف حاجی‌آباد

جانشین قرارگاه پلیس‌راه هرمزگان  در خصوص وقوع تصادف میان دو دستگاه کامیون در محور حاجی‌آباد به سیرجان در محدوده ترانشه واقع در 5 کیلومتری شمال حاجی‌آباد، که منجر به مرگ  دو نفر شد گفت:این تصادف حوالی ساعت 21 شنبه گذشته 25 بهمن‌ماه جاری  رخ‌داده  است که یک نفر یک مرد و یک  نفر زن در این تصادف  فوت شدند.

 

عوامل تصادفات

سرهنگ  تنها بابیان اینکه بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان عدم توجه به جلو است گفت: ازمصادیق عدم توجه به جلو می توان به استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ، خوردن و آشامیدن، پیامک دادن و استعمال سیگار، در آغوش داشتن اطفال ویا اشتغال به هر کاری که ذهن راننده را مختل نموده و توجه راننده را منحرف نماید اشاره کرد.  وی افزود: وقوع تصادفات در۳۰ کیلومتری شهرها به عللی ازجمله وجود تقاطع و دسترسی فراوان به راه اصلی ، فقدان چشم‌انداز و مناظرویکنواختی ،خستگی و خواب‌آلودگی و وجود تنوع و تعدد وسایل نقلیه وعابرین پیاده باعث تصادف می شود. سرهنگ تنها ادامه داد: ایمن سازی ورودی های شهرها در۳۰ کیلومتری وخوشایندسازی ان ، تفکیک جریان ترافیک ومدیریت سرعت قطعا درکاهش تصادفات وایمنی وسایل نقلیه نقش دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها